Ekonomi

Lüks sektörü Çin’deki sıkıntılar nedeniyle yavaşlamaya hazırlanıyor

Büyük lüks markalar ilk çeyrek sonuçlarını açıklamaya hazırlanırken, yatırımcıların Çin’den gelen talebin zayıflamasının potansiyel etkisine odaklanmasıyla birlikte sektörde bir endişe havası hakim. Beklenen yavaşlama, Çin’in COVID-19 kısıtlamalarını geri çekmesinin satışları artırdığı geçen yılın aynı dönemiyle tam bir tezat oluşturuyor.

Dünyanın en büyük lüks holdingi olan LVMH, kazançlarını 16 Nisan’da açıklayacak ve bir hafta sonra bunu takip edecek olan rakipleri Kering, Prada ve Hermes için zemin hazırlayacak. Burberry ve Richemont’un müteakip raporlarının ise Mayıs ayında açıklanması bekleniyor.

Lüks sektörü geçtiğimiz ay Kering’in beklenmedik açıklamasıyla sarsılmış, ilk çeyrek satışlarında %10’luk bir düşüş öngörmüştü ki bu rakam analistlerin daha önce tahmin ettiği %3’lük düşüşün oldukça altında kalmıştı. Şirket bu gerilemeyi Asya’da, özellikle de amiral gemisi Gucci’nin satışlarındaki düşüşe bağladı. Bu gelişme, Çin pazarındaki diğer lüks markaların performansına ilişkin endişeleri arttırdı.

HSBC analistleri Hong Kong, Makao ve Singapur’daki Çinli turistlerin beklendiği gibi harcama yapmadığını ve bunun da sektördeki zorluklara katkıda bulunduğunu gözlemledi. LSEG verilerine göre, Kering’in değerlemesi, LVMH’nin 24 ve Hermes’in 51 olan 12 aylık ileriye dönük fiyat/kazanç oranına kıyasla 16 ile benzerlerinin gerisinde kalıyor.

Kering’in uyarılmasından bu yana hisseleri %15 düşerken, LVMH %7 ve varlıklı müşteri kitlesi nedeniyle daha dirençli olarak algılanan Hermes %2 düşüş yaşadı.

Barclays analistlerinin küresel lüks mal satışlarındaki büyümenin, iki yıllık çift haneli büyümenin ardından geçen yılki yaklaşık %9’luk orandan orta tek haneli orana gerileyeceği yönündeki tahminleriyle lüks piyasasının görünümü belirsizliğini koruyor.

Artan hayat pahalılığı, müşterilerin lüks alışverişlerinde daha seçici olmalarına yol açarak Louis Vuitton, Chanel ve Hermes gibi üst düzey markaların performansı ile Burberry gibi değişim geçiren markaların performansı arasında bir farklılaşmaya neden oldu.

Miu Miu markası genç Çinli tüketiciler arasında popüler olan Prada gibi hızlı büyüme yaşayan markalar için bile bir yavaşlama bekleniyor. Jefferies, Prada’nın ilk çeyrek perakende satışlarında küresel çapta %9,3’lük bir artış öngörüyor.

JPMorgan, LVMH’nin satışlarının ilk çeyrekte sabit kalacağını, Louis Vuitton ve Dior’u içeren moda ve deri ürünleri bölümünde ise %2’lik mütevazı bir büyüme olacağını öngörüyor. Bu bölüm daha önce son çeyrekte yıllık bazda %9’luk bir artış bildirmişti.

UBS’ye göre, konsensüs tahminleri Mart ayında sona eren üç aylık dönem için LVMH için %3, Richemont için %1, Burberry için %10 ve Hermes için %13 organik satış büyümesi öngörüyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habernazilli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu